VECTO kontynuuje analizę stopnia przygotowania polskich firm na wyzwania związane z zagrożeniami w sieci i cyberprzestępczością. Po sukcesie zeszłorocznego badania, spółka jeszcze w czerwcu uruchomiła kolejną jego edycję.
Audyt potrwa do końca tego roku, a raport podsumowujący spółka opublikuje w lutym 2019 r.
Cyberprzestępczość, kradzieże danych i tożsamości, Internet Rzeczy, działalność hackerów — to nie tylko hasła z pierwszych stron światowych gazet, ale i realne zagrożenia, wobec których coraz częściej stawać muszą polskie firmy. Dotychczasowe przekonanie, że nasze firmy nie są przedmiotem zainteresowania cybeprzestępców zostały brutalnie zweryfikowane stratami wynikającymi choćby z ataków ransomware, które skutecznie zablokowały dane wielu polskich firm w 2017 i 2018 roku, a także kilkoma spektakularnymi atakami grup hackerskich, w tym wrześniowym ataku DDoS na Home.pl — największym w ponad 20 letniej historii potentata na rynku usług hostingowych.
Jak wskazał raport VECTO, opublikowany w lutym 2018 roku, tylko co trzecia polska firma jest przygotowana na cyberatak. Co prawda nasze rodzime przedsiębiorstwa mają świadomość cyberzagrożeń, ale niechętnie inwestują w rozwiązania zwiększające bezpieczeństwo danych i systemów informatycznych. Tymczasem cyberataku doświadczyło aż 54,5 proc. ankietowanych. "Wyniki naszego raportu były z pewnością dla części odbiorców szokujące, ale stały się również podstawą do powszechnej dyskusji — bardzo potrzebnej, by zrozumieć skalę zjawiska i zaplanować skuteczną strategię przeciwdziałania ryzykom. Jestem bardzo ciekawy, czy polskie firmy wykorzystały ostatni rok na poprawę stanu rzeczy." — mówi Jakub Wychowański, członek zarządu VECTO.
Badanie potrwa do 31 stycznia 2019 roku.
WEŹ UDZIAŁ ››